Vlade KS dala saglasnosti za izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica, nabavku tramvaja i obnovu trolejbuske mreže

Vlada KS je na današnjoj 42. redovnoj sjednici dala saglasnost na kapitalni projekt izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica za čiju realizaciju je potrebno osigurati procijenjeni iznos od 46 miliona KM. Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja KS do 2020. godine, te uvršten u nacrt Programa javnih investicija KS za period 2020 - 2022. godine.

„Projekt je u visokom stepenu spremnosti. Urađena je kompletna projektna dokumentacija i riješeni gotovo svi predmeti imovinsko-pravnih odnosa. Očekujemo da bi u kratkom roku mogli imati građevinsku dozvolu za izvođenje radova“, rekao je u obrazloženju ove tačke dnevnog reda ministar saobraćaja Adnan Šteta.

Radi se o projektu iz 1985. godine, sa dodatnih 12 kilometara pruge i novih 16 stanica. Ideja o izgradnji prisutna je zadnjih decenija u raznim planovima razvoja Sarajeva. Počeci planiranja realizacije ovog projekta datiraju iz vremena kada je u „Urbanističkom planu grada Sarajeva za period 1986 – 2015.“ predviđen pojas za smještanje planirane dvokolosiječne tramvajske pruge, uz pripadajuću kontaktnu i napojnu mrežu, tramvajskim stajalištima i novom okretnicom kod nekadašnjeg fabričkog kompleksa FAMOS u Hrasnici. Pojas za tramvajsku prugu planiran je u kontekstu primarne gradske cestovne saobraćajnice od Ilidže do Hrasnice sa dva odvojena kolovoza sa po dvije saobraćajne trake širine po 3,5 metara.

Na istoj sjednici Vlada je dala saglasnost i za projekt obnove voznog parka tramvajskog saobraćaja sa ukupnim procijenjenim iznosom sredstava od 80 miliona KM. Projektom je predviđena nabavka 20 novih tramvaja.

„Obnovom tramvajskog voznog parka će se u znatnoj mjeri povećati kapacitet voznog parka i dovesti na nivo koji će zadovoljavati stvarne potrebe korisnika. Osim toga, unapređuje se javni linijski prijevoz putnika, koji je komunalna djelatnost od javnog interesa i obavlja se kao javna služba, a podrazumijeva prijevoz putnika po linijama na području KS“, obrazložio je ministar Šteta.

Redovni tramvajski saobraćaj odvija se na 24,5 km pruge, na kojima svaki radni dan prometuje prosječno 39 tramvaja, a za zadovoljenje registrovanog reda vožnje potrebno je ukupno 51 tramvaj. Vozni park sastavljen je od više tipova tramvaja, čija je prosječna starost 37 godina, što značajno prelazi amortizacioni period tramvajskog vozila.

Vlada je danas dala saglasnost i na obnovu trolejbuske kontaktne mreže i elektrovučnih podstanica potrebnih za uspostavljanje trolejbuskog saobraćaja do Vogošće sa ukupno procijenjenim iznosom od 9.840.000 KM.

„Uspostavljanjem trolejbuske linije za Vogošću ostvarila bi se mogućnost prevoza oko 24.000 putnika dnevno, smanjila zagađenost zraka u Sarajevu i povećao kvalitet usluga prevoza putnika u Sarajevu“, kazao je ministar Šteta.

Do konačnog saniranja trolejbuskog saobraćaja na predratni nivo ostala je dionica od ulice Alipašina do naselja Vogošća u ukupnoj dužini od oko 16 kilometara. Na linijama 105 i 106 prije rata, dnevno je saobraćalo 16 trolejbusa.

„Ovo su projekti Vlade koji će transformisati Kanton Sarajevo“, naglasio je premijer KS Edin Forto, nakon njihovog usvajanja.