U gradski saobraćaj u Sarajevu uključeno još 15 istanbulskih autobusa

Iz kruga Kantonalnog javnog preduzeća „GRAS“ danas je zvanično uključeno u saobraćaj 15 doniranih autobusa Grada Istanbula i njihovog gradskog preduzeća za javni saobraćaj „IETT“ koji su osigurani posredstvom Turske agencije za međunarodnu saradnju i koordinaciju TIKA. Na ovaj način obezbjeđeno je ukupno 45 autobusa te rezervni dijelovi za njihovo održavanje.

Prigodnoj ceremoniji, organiziranoj ovim povodom, prisustvovali su premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković, ministri saobraćaja, boračkih pitanja i prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS Mujo Fišo, Muharem Fišo i Čedomir Lukić, ambasador Republike Turske u BiH Cihad Erginay, predstavnik TIKA-a Birol Cetin, te načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić.

Premijer Konaković je poručio da Vlada Kantona Sarajevo nastavlja utrku za spas GRAS-a.

„Danas se zahvaljujemo na pomoći naših prijatelja iz Istanbula. Trenutno pola ili više od pola voznog parka čine upravo autobusi koji su donacija iz Istanbula i u vrlo su dobrom stanju. Ranije doniranih 30 autobusa koje smo dobili u prvom krugu i ovih 15 će značiti da uspostavljamo nove linije. Ustvari pojačavamo linije prema prigradskim naseljima koje su problematične, dakle, Hadžići, Drozgometva, Buća Potok i još neki dijelovi grada koji su imali jako slabe konekcije sa užim gradskim jezgrom“, istakao je premijer Konaković. Naglasio je da im istovremeno nad glavom „vise“ strašni dugovi GRAS-a i njihov akumulirani ogromni deficit.

„Od onih sam koji ne očekuju nikada da GRAS bude pozitivan i da pozitivno posluje. Ne znam nijedno preduzeće u regionu koje se bavi javnim gradskim prevozom da posluje pozitivno. Od GRAS-a očekujemo da održava linije koje nisu komercijalne, pa tako da djecu iz Trnova prevezu u školu na Baščaršiju“, kazao je premijer Konaković. Cilj je, kako je dodao, da preduzeće bude stabilno, da se uspostave sve linije, da ljudi imaju svoj gradski prevoz i da radnici u GRAS-u normalno zarađuju svoje plate.

„Nama profit iz GRAS-a ne treba“, decidno je poručio premijer Konaković.

Ministar Fišo je naveo da GRAS i sa ovom donacijom neće biti 100 posto osposobljen da pokriva sve linije, ali djelovanjem Centrotransa taj se problem na adekvatan način rješava.

„Trenutni tarifni sistem koji se primjenjuje u GRAS-u nije dobar i jedan je od uzroka lošeg poslovanja ovog preduzeća i sa njim ja se lično ne slažem“, rekao je ministar Fišo i najavio izmjenu ovog tarifnog sistema.

Ambasador Republike Turske u BiH Cihad Erginay naglasio je da je cilj donacije Istanbula poboljšanje uslova za obavljanje redovnog gradskog transporta u Sarajevu.

„Ovo je nastavak lijepe, uspješne saradnje. Inače, Grad Istanbul i Grad Sarajevo imaju veoma snažne i dobro razvijene prijateljske, bratske odnose“, objasnio je Erginay. Istakao je da je riječ o vrijednoj pomoći te izrazio nadu da će u narednom periodu jake i dobre veze između ova dva grada biti preslikane i na druge vidove saradnje i dobre projekte.

Predstavnik TIKA-e Cetin je podsjetio da ova agencija u BiH kroz različite projekte djeluje od 1995. godine.

„Pored projekata u poljoprivredi, zdravstvu i obrazovanju TIKA ima jednu dužnost, a to jeste koordinacija i zasnivanje odnosa između javnih ustanova dvije zemlje“, istakao je Cetin. Naglasio je da je jedan od tih projekata povezivanje Sarajeva sa Istanbulom, a jedan od njih je donacija autobusa.

„Pored autobusa koje smo mi transportovali u Sarajevo došao je i kamion sa rezervnim dijelovima. Mislim da će se ovaj projekt i u budućnosti nastaviti“, dodao je Cetin.

Gradonačelnik Sarajeva Ivo Komšić kazao je da je današnja donacija plod dobre međunarodne saradnje koju Sarajevo ima sa drugim evropskim gradovima, u ovom slučaju sa Istanbulom.

„Inače imamo veoma dobre odnose sa Turskom i imamo pobratimske odnose sa više turskih gradova. Jedan od njih je Istanbul“, pojasnio je gradonačelnik Komšić.

Direktor GRAS-a Avdo Vatrić je kazao da je ova donacija dobro došla u GRAS.

„Sa ovih 45 autobusa dobili smo uveliko popunjen vozni park. Bez ovog voznog parka veoma teško bismo odgovorili potrebama građana Sarajeva. Sa ovim autobusima mi ćemo upotpuniti linije, gdje je bio nedovoljan broj vozila i na nekim linijama gdje nije nikako bilo autobusa“, objasnio je Vatrić.